سایت ضد دولت تابناک در نوشتهای پیشنهادهایی برای اصلاح الگوی مصرف در زمینه امور مذهبی ارائه کرد.
به گزارش رجانیوز، در بخشی از نوشته این سایت وابسته به محسن رضایی که با عنوان "چالش های "اصلاح الگوی مصرف" در امور مذهبی منتشر شده، تلویحاً از برگزاری نمازجمعه و تجمعات مذهبی که در آموزههای دینی، برگزاری باشکوه آنها، نوعی تعظیم شعائر الهی محسوب میشود، به نابودی منابع تعبیر شده است.
نویسنده این مطلب که از او با عنوان دانشیار دانشگاه نیز نام برده شده است، مینویسد:
«با توجه به گسترش رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری و فراهم شدن امکان دسترسی مردم به اطلاعات و از سوی دیگر بالا رفتن تعداد افراد با سواد، به نظر می آید که شیوه سنتی ایجاد ارتباط با مردم واطلاع رسانی به آنان، کارکرد خود را از دست داده است. امروز دیگر نیازی به تجمع برای نشان دادن "وحدت، حمایت وقدرت" نیست. در ادبیات سیاسی، امروز شیوه ها و معیار های دیگری برای اندازه گیری میزان اقبال مردم، تعریف شده است. بنا بر این به نظر می رسد که صرف کردن هزاران نفر- ساعت از سرمایه مردم در تجمعات، نوعی نابودی منابع به شمار می آید.»
در بخش دیگری از این نوشته از ساخت مساجد و حسینیهها انتقاد شده و ادعا شده ساخت این مکانهای اضافی در بسیاری از موارد نه از سر نیاز بلکه از روی رقابتهای محلهای است.منبع: رجانیوز
نظرات کاربران:
عضوشورای مرکزی مجاهدین انقلاب در اظهاراتی دوپهلو به دفاع از موسوی پرداخت.
محسن آرمین به سایت قلم نیوز گفت:حضور مهندس موسوی در عرصه رقابت ریاست جمهوری از منظرهای مختلف قابل ارزیابی است از جمله اینکه ایشان طی دو دهه گذشته از فعالیت سیاسی علنی کناره گیری کردند، در جریان انتخابات سال 76 نیز آقای موسوی اولین گزینه اصلاحطلبان برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری بودند، اما به رغم اصرار فراوان از پذیرش نامزدی خودداری کردند.
وی افزود: در انتخابات سال 80 نیز اولین گزینه اصلاح طلبان ایشان بودند که باز به اصرارها پاسخ مثبت ندادند، اکنون باید پرسید چه عاملی موجب شده است که آقای موسوی در تصمیم خود که حدود دو دهه گذشته به آن پایبند بودند تجدید نظر کنند؟
وی افزود:به نظر من اصلیترین علت این تغییر تصمیم همان دغدغه و نگرانی عمیقی است که اصلاحطلبان و تمام علاقهمندان به کشور و سرنوشت ایران را به تلاش برای تغییر وضع موجود واداشته است.
آرمین افزود: آقای مهندس موسوی گرچه طی دو دههی گذشته از رصد کردن تحولات سیاسی کشور غافل نبوده و یا حساسیت اوضاع سیاسی و تحولات را تعقیب میکردند و در برخی موارد واکنشها و مواضع روشنی در قبال پارهای موارد اتخاذ کردند، اما به هر حال در عرصه فعالیت علنی سیاسی حضور نداشتند. دیدگاههای ایشان برای نسلهای دوم و سوم انقلاب چندان شناخته شده نیست. شفافتر شدن گفتمان ایشان و دقیقتر شدن شعارها و شرح و تبیین جامعتر دیدگاهها و مواضع فکری ایشان درباره مقولات و مسائل مورد توجه بخشهای متوسط و قشر جوان جامعه نظیر آزادی، جمهوریت، حاکمیت قانون مسائل زنان، جوانان و اقوام میتواند به اقدامهای موجود پاسخ داده و تغییر وضعیت موجود را تسریع کند.منبع: رجا نیوز
نظرات کاربران:
من و کتاب مجموعه فرمایشات و نوشتههای مقام معظم رهبری درباره کتابهای دفاع مقدس، به زودی و برای یازدهمین بار توسط انتشارات سوره مهر منتشر می شود.
به گزارش
این کتاب از ? ??فصل با عناوین؟ اهمیت کتاب و کتاب خوانی، من و کتاب، نقد وضع موجود، چه باید کرد؟ دست نوشتهها و دست خطها تشکیل شده است.
در فصل پنجم من و کتاب نوشتههای اختصاصی آیت اللهالعظمی خامنهای در باره ? ???عنوان از کتابهای دفتر ادبیات و هنر مقاومت، آورده شدهاند و در فصل ششم نیز تصویر ? ??دست خط ایشان بر کتابها آمده است.
چاپ یازدهم من و کتاب در قطع رقعی و ? ????صفحه و با شمارگان ? ??هزار نسخه و قیمت ????هزار ریال منتشر خواهد شد.منبع:رجا نیوز
نظرات کاربران:
رویدادها و حوادثی که در گذر زمان، رخ می دهد و پس از چندی به مسئله ای به نام «تاریخ» تبدیل می شود، اگر همراه با روشنگری و
امام راحل (ره) هوشمندانه چنین روزهایی را می دید که هشدار داد: «ما که هنوز در قید حیات هستیم و مسائل جاری ایران را که در پیش چشم همه ما به روشنی اتفاق افتاده است، دنبال می کنیم، فرصت طلبان و منفعت پیشگان را می بینیم که با قلم و بیان بدون هراس از هرگونه رسوایی، مسائل دینی و نهضت اسلامی را برخلاف واقع جلوه می دهند و به حکم مخالفت با اساس نمی خواهند واقعیت را تصدیق کنند و قدرت اسلام را نمی توانند ببینند، و شکی نیست که این نوشتجات بی اساس به اسم تاریخ در نسل های آینده، آثار بسیار ناگواری دارد. درست آنچه را امروز برای ما روشن و واضح است، برای نسل های آینده مبهم می باشد؛ و تاریخ، روشنگر نسل های آینده است، و امروز قلم های مسموم در صدد تحریف واقعیات هستند، باید نویسندگان امین این قلم ها را بشکنند.» (صحیفه نور جلد 3- ص 435)
در راستای روشنگری و شفاف شدن وقایع تاریخی و با توجه به تحریف تاریخ از سوی برخی نویسندگان، همچنین با توجه به غفلت معنادار برخی یاران انقلاب در پاسخ به این «تحریفات هدفمند» و کم کاری نهادهایی که متولی دفاع از اندیشه و کلام امام(ره) هستند، رجانیوز، در سالروز نامه تاریخی امام راحل به قائم مقام وقت رهبری، این نامه را منتشر می کند.
لازم به توضیح است که حضرت امام با وجود اصرار زیاد بر انتشار این نامه از رسانه ها، با تقاضا و صلاحدید مسئولان کشور مبنی بر عدم انتشار در آن زمان موافق فرمودند. با این حال، برای اولین بار نسخه ای از آن توسط حجت الاسلام فاکر در اختیار روزنامه جمهوری اسلامی قرار گرفت و در تاریخ 1/9/76 در روزنامه مذکور به چاپ رسید و مورد تأیید دفتر نشر آثار امام نیز قرار گرفت و در سال 1378 در ضمن کتاب صحیفه امام به چاپ رسید. نامه به آقای منتظری "عدم صلاحیت برای تصدی رهبری نظام جمهوری اسلامی"
(جلد 21- صفحه 330) نامه
زمان: 6 فروردین 1368 / 18 شعبان 1409
مکان: تهران، جماران
موضوع: عدم صلاحیت برای تصدی رهبری نظام جمهوری اسلامی
مخاطب: منتظری، حسین علی
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای منتظری
با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمهای برایتان مینویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشتهاید که نظر تو را شرعاً بر نظر خود مقدم میدانم؛ خدا را در نظر میگیرم و مسائلی را گوشزد میکنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرالها و از کانال آنها به منافقین میسپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست دادهاید. شما در اکثر نامهها و صحبتها و موضعگیریهایتان نشان دادید که معتقدید لیبرالها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که میگفتید دیکته شده منافقین بود که من فایدهای برای جواب به آنها نمیدیدم. مثلا در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و میبینید که چه خدمت ارزندهای به استکبار کردهاید. در مساله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین متدینتر میدانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام میدادید که او را نکشید. از قضایای مثل قضیه مهدی هاشمی که بسیار است و من حال بازگو کردن تمامی آنها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمیباشید و به طلابی که پول برای شما میآورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمد الله از این پس شما مساله مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً
(جلد 21 - صفحه 331)
مقدم بر نظر خود میدانید -که مسلماً منافقین صلاح نمیدانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی میشوید که آخرتتان را خرابتر میکند-، با دلی شکسته و سینهای گداخته از آتش بیمهریها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت میکنم دیگر خود دانید:
1 - سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرالها نریزد.
2 - از آنجا که سادهلوح هستید و سریعاً تحریک میشوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.
3 - دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هر چه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند.
4 - نامهها و سخنرانیهای منافقین که به وسیله شما از رسانههای گروهی به مردم میرسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان -روحی له الفدا- و خونهای پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.
و الله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را سادهلوح میدانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیلکرده که مفید برای حوزههای علمیه بودید و اگر این گونه کارهاتان را ادامه دهید مسلما تکلیف دیگری دارم و میدانید که از تکلیف خود سرپیچی نمیکنم. و الله قسم، من با نخستوزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی میدانستم. و الله قسم، من رای به ریاست جمهوری بنیصدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم.
سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشمپوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بستهام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمیدارم.
(جلد 21- صفحه 332)
من کار به تاریخ و آنچه اتفاق میافتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بستهام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغهای دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش میکنند نگردند. از خدا میخواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هر چه هست اوست. و السلام.
یکشنبه 6 / 1 / 68
روحالله الموسوی الخمینی منبع:رجا نیوز
نظرات کاربران:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی اولین نمازجمعه تهران در سال 88 را اقامه کرد که خطبههای دوم وی حاوی تکرار یک گاف تاریخی و تحریف آشکار بیانات رهبر انقلاب بود.
به گزارش رجانیوز، حجتالاسلام هاشمی رفسنجانی در خطبه دوم نماز با بیان اینکه من در این 60 سالی که با خانواده امام ارتباط داشتهام، چیزهای مهمی را از همسر امام(ره) میدانم، به بیان خاطرهای در خصوص بردباری همسر امام(ره) پرداخت و افزود: شبی که امام در جماران رحلت فرمودند، شرایط بدی داشتیم چرا که جنگ تمام نشده بود و خطرهایی ما را تهدید میکرد. لذا مسئولان تصمیم گرفتند آن شب فوت امام(ره) را اعلام نکنند تا فردا مقدمات تشکیل مجلس خبرگان و انتخاب رهبری انجام شده و پس از آن فوت امام اعلام شود.
ادعای ادامه داشتن جنگ در زمان رحلت امام(ره) در حالی از سوی هاشمی بیان میشود که جمهوری اسلامی 27 تیر 1367 قطعنامه 598 را پذیرفت و در تاریخ 29 مرداد همان سال نیز رسماً میان ایران و عراق آتشبس برقرار شد. در حالی که رحلت امام(ره)، 14 خرداد 68 یعنی حدود 10 ماه پس از آتشبس رخ داد.
اما این اولین باری نیست که هاشمی این گاف تاریخی را میدهد. وی 13 شهریور 86 نیز و در حالی که پس از رحلت آیتالله مشکینی به عنوان رئیس مجلس خبرگان انتخاب شده بود، از رحلت امام در شرایط جنگ و حضور رزمندگان در جبههها سخن گفته بود: خبرگان رهبری وقتی خبر رحلت امام آمد ونفسها در سینهها حبس شد در آن شرایط حساس که جامعه نگران بود و جنگ هنوز ادامه داشت به وظیفه خطیر خود عمل کرد و با چند ساعت بحث رهبر را انتخاب کردند. اگر خبرگان در آن زمان چنین عمل نمیکردند بسیار ضرر میکردند، ولی با این کار خبرگان، هیچ مشکلی پیش نیامد و نیروهای رزمنده ما نیز در جبههها ثابت و محکم ماندند.
اگرچه 2 سال قبل نیز مانند روز گذشته هیچیک از خبرگزاریها به جز خبرگزاری فارس، این بخش از اظهارات هاشمی را به سبب عدم تطابق تاریخی آن، منعکس نکردند.
نقلقولها و خاطرهگوییهای هاشمی پیش از این نیز با انتشار کتاب خاطراتش برای او دردسرساز شده بود.
اما آنچه که شاید بتوان گفت حتی جفایی بهمراتب آشکارتر از سوی خطیب جمعه تهران بود، تحریف بیانات صریح و بدون نیاز به تفسیر رهبر انقلاب است.
وی روز جمعه، هنگامی که در زمینه اشاره به بیانات رهبری به بحث انتخابات رسید، گفت: «مقام معظم رهبری همچنین تاکید داشتند که انتخابات باید سالم برگزار شود و شکی نیست که مردم ما انتخابات مغلوط را نمیپذیرند.»
هاشمی در حالی این جملات را به رهبر انقلاب منتسب کرد که ایشان، با تأکید بر سلامت انتخاباتهای گذشته، از اقدام برخی در خدشهدار کردن سلامت انتخابات در فاصله دو، سه ماه مانده به برگزاری به بیانصافی یاد کردند: «انتخابات به فضل الهى و به حول و قوهى الهى انتخابات سالمى است. من مىبینم بعضىها در انتخاباتى که دو سه ماه دیگر انجام خواهد گرفت، از حالا شروع کردهاند به خدشه کردن. این چه منطقى است؟ این چه فکرى است؟ این چه انصافى است؟ این همه انتخابات در طول این سى سال انجام گرفته است - در حدود سى انتخابات - مسئولان وقت در هر دورهاى رسماً متعهد شدهاند و صحت انتخابات را تضمین کردهاند، و انتخابات صحیح بوده است؛ چرا بیخود خدشه میکنند، مردم را متزلزل میکنند، تردید ایجاد میکنند؟ که البته در ذهن مردم عزیز ما با این حرفها تردید ایجاد نخواهد شد.»منبع:رجا نیوز
نظرات کاربران: